Zespół Szkół Nr 1 w Nowym Miasteczku

Szkolne WycieczkiAdministracja

W jedności siła

Klasa 1b i 2b Gim z Zespołu Szkół nr 1 w Nowy Miasteczku walczy o darmową wycieczkę na stronie https/www.facebook.com/adventureside2010 - możesz zagłosować na kolaż i sprawozdanie z ich poprzedniego wyjazdu. Masz konto na facebooku klikaj ,,Lubię to'' Każdy ,,lajk'' się liczy. Do dzieła. Trzymam za Was kciuki - 1b i 2b : )

Dodane 19 Jun 2013 przez Beata Garbacz

Jak to w Krzywczycach się działo…

To wydarzenie miało miejsce 02.10.2012r. Zebraliśmy się pod stadionem w Nowym Miasteczku, był piękny słoneczny dzień i wszyscy mieli wesołe miny. Gdy o godzinie 8.00 przyjechał autobus, rzuciliśmy się do niego jak dzieci buszu. Szybko zostaliśmy poskromieni przez nasze panie: B. Garbacz, A. Jatczak, M. Wysoczańską i E. Piotrowską. Zupełnie wyciszeni wyjechaliśmy na warsztaty ekologiczne do Krzywczyc.
Dodane 29 Nov 2012 przez Beata Garbacz

Poznajemy nasze zabytki.

Od września 2010 r. w naszym parafialnym kościele pw. św. Marii Magdaleny trwają prace konserwatorskie.
Nasza klasa 6b wspólnie z wychowawczynią p. M. Wysoczańską i p. B. Garbacz udała się na spotkanie z konserwatorami. Panowie Michał Jarosiński, Grzegorz Malinowski, Bartek Tomczak i Hubert Szymczak zajmują się odrestaurowywaniem, tego co w naszym kościele najcenniejsze. Dzięki uprzejmości ks. proboszcza J. Sobolewskiego, który pozwolił na nasze wścibskie zwiedzanie, mogliśmy zobaczyć coś niecodziennego, np. fragmenty kamiennej ściany, freski odkryte na wschodniej ścianie kościoła, a nawet miejsce, gdzie dawniej przechowywano oleje. Bardzo zaskoczył nas widok głównego ołtarza bez zwieńczenia, które aktualnie jest konserwowane. Dowiedzieliśmy się od panów konserwatorów, jak oczyszczane i odrestaurowywane są drewniane figury oraz boczne balustrady chóru. Chłopcy byli zafascynowani zgrabnymi nóżkami aniołków, a dziewczyny nie dowierzały, że mogą dotknąć kuli ziemskiej i figur ze szczytu ołtarza. Zachwycił nas widok z chóru i oryginalne drewniane organy.
Zadręczaliśmy panów konserwatorów mnóstwem pytań, ale ponieważ cierpliwie odpowiadali, spotkanie było dla nas świetną lekcją. Mamy świadomość, że kościół to nie tylko miejsce sakralne, ale i wspaniały zabytek, o który powinniśmy troszczyć się wszyscy.
Dowiedzieliśmy się, na czym polega praca konserwatora, co cennego odkryto w murach kościoła i jak wiele jeszcze należałoby zrobić, by to co ważne, przetrwało dla innym pokoleń.